Titta på tävling => Tomt i huset (15/9)

Tjena

Vi gläds fortfarande åt de fina resultaten från månadstävlingen i Skurup i onsdags.

Har kört rutan => apportering med dirigering, vittring samt fjärr.
Clara chansar ibland åt vilket håll som hon ska till vid dirigeringen. Tittar inte tillräcklickt ordentligt på min hand.

Igår (söndag) var vi i Eslöv o tittade bl a på elittävlingen. Ett litet arbetsområde för hunden att jobba på med en massa konor mm som kunde förvilla vilken hund som helst. Dessutom hade de ej dukat av området bredvid (där hade de kört klass 2) så där fanns rutan, plastlåda med apporter mm kvar. Återkommer till det.

Om jag minns rätt kom en hund (kanske en till ) av fyra in i rutan. Skick till konen (ca 2 meter efter konen stod ett vitt plaströr (från klass 2 tävlingen) kvar. Ngn hund sprang dit o nosade o fick sen spel. Två av hundarna sprang utanför planen. En sprang bort till klass 2 rutan.

OK lika för alla men så blev poängen också därefter.

Efter tävlingen slut frågade jag TL om jag fick testa rutan. Skickade Clara till konen o där gjorde hon en halvhalt o sprang vidare till plaströret för att nosa.  Jag kallade in henne en gång in till konen. Dirigerade henne till rutan o lade henne där.
Därefter avbröt jag o kallade henne till mig. Det var en o annan som satt på läktaren som såg det. Vilken tuppkam jag fick.

Nu har jag köpt plaströr som ska sättas upp både här o där (Clara nosade på ett plaströr på klubbtävlingen i Falsterbo tidigt i sommar). Så hon vänjer sig vid det. Konor ska placeras ut nästan överallt på ålanen.

Jag har det tomt i huset. Ska jobba mycket så Clara är hos min mamma i Hässleholm.
Första kvällen ligger Clara i deras grovkök o väntar på att jag ska komma tillbaka.
Efter kvällsrundan inser hon att Husse kommer inte ikväll o hämtar henne, så då är det bäst att anpassa sig.
Där får hon sova i DERAS säng.

Samtidigt får hon lite semester från Husse o träning, tills vi drara igång igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0