Tisdag i helsingborg

Tjena
Ännu en träning hos Hundkompetens i Helsingborg.

Nu gäller det finslipning inför debuten till lydnadseliten.

FRITT FÖLJ.
Clara tränger lite. Fick tips om att åtgärda detta. Få henne lite bakåt o mycket lite ut från mig.
Kör detta stenhårt. Har redan märkt en liten förbättring.
Stegförflyttningarna var bra. Lägger ej mer krut på dem för tillfället.

Läxa till nästa vecka.

APPORTERINGEN
Uppdelas i två omgångar. För att få bättre o säkrare konskick övas detta separat. Klick o godis då hon tittar på mig.

Utgång från konen med dirigering efter kontakt mot apporterna.

Läxa till nästa vecka.

INKALLNING
Vilket sorgebarn. Praktisk o teoretisk genomgång om hur bedömningen är på elitnivå i detta moment.
Från ligg till stå samt från stå till läggande. Övas var för sig och ej efter varandra.

Läxa till nästa vecka. PUH.

VITTRING.
La pinnarna i ny variant i två lodräta rader. Min pinne högst upp i den ena raden. Clara nosade sig fram till min pinne. Var inte i närheten av att lyfta någon annan pinne innan den rätta.
Ska variera upplägget av pinnarna hela tiden.

FJÄRRDIRIGERINGEN
Fortfarande den retande 0,5 - 1 dm på 15 meter med den svåraste serien. På 15 meter tar hon klockrent
ligg-stå-sitt-ligg. På det svåraste (ligg-sitt-stå-ligg-stå-sitt-ligg) så har jag märkt att hon fäller sig inte längre som en fällkniv från stå=>ligg utan bara lägger sig ner. Då kommer 1 dm nu för nu backar hon från stå=>sitt.
Har kört lite till ikväll på detta.

DEBUT I ELITLYDNADEN.
Idag bestämde vi gemensamt (Kenneth o jag) när vår officiella elit debut kommer att ske. Det blir i år.

Fortsatt trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Ooh spännande med debut i eliten redan i år...Ser fram emot att veta resultaten sedan. Tror ni kommer klara det galant!

2008-09-03 @ 14:43:01
URL: http://www.busgolden.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0