Onsdag i Skurup

Tjena

Träning ikväll tillsammans med Maria hos Skurups BK.

Innan träningen tog vi lite kort på momentet hopp över hinder med metallapport.

Efter platsliggningen och platssittningen började vi med:

FRITT FÖLJ
Tränade endast i vanlig takt för att få Clara att tränga mindre. Delvis var hon rak och en liten bit från mig men kom sen in i trängning igen. Bra början, för hon börjar fatta när hon går rätt. Blev kommenderad.
Bara att köra vidare själv o då med klicker o godis.

RUTAN
Endast en gång. Till konen (hyfsat) för sen bra fart till rutan och ställandet i rutan. Jag avbröt där.



   Clara vaktar väskan o ryggan då husse kommenderar Maria & Lucas.

VITTRING
Maria lade ut pinnarna lite annorlunda. Clara var Klockren. Ingen tendens att ta upp ngn annan pinne. JÄTTEBRA.

FJÄRREN
Två försök med resultatet 1 dm framåt. Ena gången kom felet från ligg=>stå, andra gången delades decimetern mellan
ligg=>stå samt stå=>sitt. Kämpa på för vid mindre avstånd fixar hon det. En vacker dag släpper det.

APPORTERINGEN
Gjorde ett antal skick till konen. BRA.
Sen fick jag hjälp med utläggningen av apporterna. Först bra kontakt från Clara, vid konen, till mig. De två första till höger och den tredje till vänster. JÄTTEBRA LEVERERAT.
Ska påpeka att gräsmattan var nyklippt så Clara SÅG apporten dit hon skulle så att hon ej skulle vara osäker.
Efter första skicket tog Clara höger apporten men sprang över mot den vänstra så jag fick kalla in henne. Tillfälligt fel.

Vi avslutade med en platsliggning och då hade det gått två timmar.

Ny träning i morgon med koncentration på endast skick till konen, trängning i det fria följet samt inkallning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0