Oense

Tjena

I torsdags körde vi lite löst med olika moment. Inkallningen med ställandet blir bättre o läggandet var rätt bra.
Körde position i det fria följet. Hon tränger mindre.

Då vi tränade fjärren hade vi plötsligt olika åsikter om hur momentet skulle utföras så Clara blev skitsur på mig med följd att hon blev LÅG.

Vi avbröt träningen och fortsatte hem för det var inte lönt längre.

Så igår (fredag) skulle vi vara på annan plats så vi drog ner till Falsterbo.
Uppvärmningen såg fin ut. Mycket drag under tassarna. Såg lovande ut.

Började med positionerna i fritt följ med korta intervaller med avslutande belöning. Tränger ännu mindre utan att jag behöver göra ngt speciellt. Kör lite längre intervaller för att vänja henne. Det kom en fnysning vilket var ett tecken på att det hade gått lång tid mellan belöningarna. Annars bra.

Dumrutan alldeles utmärkt.

Inkallning nu med ställandet, sådär, senare med läggandet rätt bra.

Rutan. Bra skick till kon. Bra uppmärksamhet till mig. Clara har solen i ögonen så hon ser inte min dirigering utan sticker åt höger (skulle till vänster) så ett dk o sen in i rutan. Ställer sig långt till höger med risk att hamna utanför rutan.
Går till andra sidan. Bra till kon. Där ser hon min dirigering till rutan. Går in i mitten men viker till vänster o hamnar delvis utanför rutan. Skickar ett klass 3 skick o nu stannar hon INNAN rutan. Jag tar in henne mitt i rutan, skickar igen o hon går fortfarande inte in i rutan. Lägger en boll i rutan o då är det ett jäkla dra in i rutan. Skickar på nytt igen o hon stannar innan rutan. Får ingen lösning på detta o avbryter.

Apportering. Lägger även i mittapporten, för att vänja henne, o givetvis var den intressant de två första skicken men ej sen. Då gick hon klockrent o tog den apporten som hon skulle ta.

Vittringen blev kass. Lade pinnarna i en ring och först efter tredje skicket tog hon rätt pinne.

Fjärren kunde man inte alls till en början. Körde en på 10 meter sådär och avslutade med en på 15 meter.
0 cm i framflyttning. JÄTTEBRA. Kan vara lite turligt.

Efter detta avbröt jag och gick rastrunda. När vi kom tillbaka till bilen satte jag upp rutan igen o körde en klass 3 ruta från 3 håll. Det gick bättre men ställer sig väldigt nära sidolinjerna.

Det kändes som om hon inte var på hugget o då inte ville göra vissa grejer som jag vet att hon kan.

Idag (lördag) har vi inte tränat något. Vi bygger upp vår relation igen o svansen går hela tiden.
Ska vänta någon dag till innan vi testar ngt igen. Hoppas att rut- o vittringsfadäsen var en engångsföreteelse.
Clara o jag har "pratat" om detta. Det kändes som om hon inte var på hugget stundtals o då inte ville göra det som jag vet att hon kan.

Ska prata med Kenneth om detta i morgon då han är domare i Burlöv.

I morgon bitti ska vi till Burlöv o kolla på elittävlingen som börjar 08.00 så John Blund kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0