Äntligen (25/9-08)

Tjena

TISDAG
I tisdagskväll åkte jag upp till Hässleholm och träffade Clara. Hon hade då varit hos "farmor" i 1 ½ vecka då jag jobbade med bl a "huliganer" i Malmö.
Då jag backade upp bilen på deras uppfart hörde hon bilen o blev helt "tosig" då hon såg mig.
Jag lastade henne i bilen direkt för att köra till Galgebacken (en "skog" i staden) där hon fick springa lös (som hon inte fått göra på 1 ½ vecka) o så som njöt av friheten o att busa utan koppel.
Hon släppte mig inte ur sin syn.

ONSDAG
Clara kommer in o väcker mig. Stannar kvar tills jag går upp o vi går ut. Är nu husse tillbaka så skall jag inte släppa honom ur sikte.

På eftermiddagen lastade jag  Clara i bilen o körde till Hlm bk. Ingen träning på ett tag så efter uppvärmning med lite fritt följ med mycket belöning körde jag ett fullt fritt följ. JÄKLANS DUKTIG TÖS. Lite trängning men annars bra.

Kon till rutan. ABSOLUT KANON.

Apportering med dirigering.
Första gången var hon okoncentrerad och tittade inte nog på min arm utan sprang mot mittenapporten. Den kommer jag nu att ta bort i 2 veckor. Sen stack hon åt fel håll en gång men jag lyckades dirigera henne rätt och vi avslutade med två kanon apporteringar.
När inte detta är mer befäst är detta FÄRSKVARA.
Som jag tidigare gjort med rutan ska jag köra detta moment som det sista vi gör hemma innan vi kör till tävlingen.
För att bevara färskheten hos Clara.

Vittringen: Suveränt. "Farmor" kände runt med pinnarna. Jag lade dem i ring. Clara nosade lite på tre tills hon hittade rätt.
Dock hade hon apporten som en cigarr i munnen. Avdrag med en enhet.

Fjärren: Både från 10 o 15 meter, 1 dm i avsteg.

Nytt moment;


Moa har ett nytt trick, "tass mot hopphinder". Var svårare än jag tänkt mig.
Clara tittade på mig "Husse nu är vi i eliten o du lovade att det kommer inga nya moment. Vad är detta?"
Sorry tjejen. Det var MOA som inspirerade mig. Clara inte helt bekväm. Svansen mellan benen.
Vi lägger ner denna träning.

TORSDAG
Till Kenneth på Hundkompetens.
Två uppgifter idag.
Minska trängningen i fritt följ o kontroll i sidoförflyttningar.
I övrigt blev vi kommenderade i hela elitens fria följ. Förutom lite trängning gick det bra.

Nästa grej är inkallandet med ställande o läggande som är vårt sämsta moment.
Vi provade en ny grej som jag ska testa i veckan.
Detta kräver en medhjälpare så ngn granne får engagera sig.

KLUBBMÄSTERSKAP
Tävling på söndag. Klubbmästerskap hos Skanör-Falsterbo BK.
Obligatoriska moment med koeff: 2. Platsliggning, Läggande o ställande under gång.

Sen ska man välja 5 moment i förväg. Sen när momentet kommer upp väljer man svårighetsgrad.
Börjar 10.00 nu på söndag. Har du vägarna förbi eller är i närheten så kom förbi.
11 ekipage anmälda (vad jag vet).

Kommentarer
Postat av: Moa

Tack!!! för det skrattet!!! Hihihi! Ni är nog inte kloka! :-D Kram på er

2008-09-26 @ 09:09:34
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0