1:a pris i elit

Tjena

Drog till Skurup ikväll. Rider på den positiva vågen från igår. Mycket hög 70-tals musik i bilen även denna dag.
Vi var laddade då vi kom fram. Bra upplägg.

Det råkade vara månadstävling i lydnad i Skurup idag. Ja va tusan, klart vi ska vara med. Vi tog nr 1 igen i lottningen för det blev ingen lottning för Clara o jag var det enda elitekipaget. 
Målet idag var att få mer än 187,5 poäng som vi fick vid förra månadstävlingen samt att inte ha någon NOLLA.

Det blev 271 poäng o domare var Carina Larsson Barthel.



1. Sittande i grupp   9,5   28,5   Flyttat framtass.
2. Platsliggande      8,5   17      Något kryp
3. Fritt följ                  9       27     Dk-förare, tappar ngt stundtals.
4. Dumrutan             8      24      Ngt steg, tränger, ngt sakta sitt, ngt sakta ligg.
5. Inkallandet           6      24      Mkt sakta stå, steg, sakta ligg.
6. Rutan                    8,5   34     Sakta stå vid kon, ej direkt till rutan
7. Apportering/dir    8,5   25,5  Dk förare (jag insåg inte att momentet började vid apporteringslottningen. Jag sökte
                                                      kontakt med Clara då apporterna lades ut. Klart mitt fel) och omtag.
8. Apport metall/ho 10   30      (obs hårt kommando)
9. Vittring                   9     27      Tempo.
10 Fjärrdirigering    8,5  34      Sitter ej med raka ben, flyttar sig ngt fram.

     SUMMA:                      271 poäng.

Nu är detta en klubbtävling men ändå skönt att "tävla av" och att jag lär mig för det är ju här misstagen ska göras.
Vi lyckades med vårt mål.

Nu börjar vi med priser i vårt elit-pris-skåp.

Kommentarer
Postat av: Fanny med Zac

Stort grattis till de fina poängen! :D

2008-09-11 @ 12:27:22
URL: http://www.zic-zac.se
Postat av: Moa

Härligt Björn och Clara! Vi hejjar på er!!

2008-09-12 @ 10:55:49
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0