Lör - Sön v 43 -08

Tjena

Lördag.

Idag åkte vi upp till Hundkompetens i Helsingborg. Kenneth höll på med en lydnadstävlingsgrupp så Clara o jag gick bort för oss själva.
Jag skulle verkligen vara ROLIGA GUBBEN och vilket gensvar jag fick av Clara. En helt annan hund som tyckte att detta var RIKTIGT ROLIGT.

Bilden är tagen under onsdagens träning i Skurup.

Hon hade FART till konen och där jag dirigerade henne från konen till apporten var osäkerheten borta och det var kul.
Rutan var inte lika kul för där stannade hon vid de främre konorna.

Då Kenneth var klar med sin grupp hade vi ett resonemang angående ROLIGA GUBBEN och han höll med om att det gäller att dra upp Clara strax innan man går in på planen MEN att bägge två är så fokuserade på det man ska göra så att tjo-o-tjim finns inte där utan det får man ta efteråt då tävlingen är klar för vår del.

Sen ville Kenneth se:
Till kon. Mycket bra. Vi la ut 2 st apportbockar. Jag lämnade Clara vid konen för att gå till utgångspunkten. Dirigerade vänster o det var kanon.

Vi gick vidare till rutan. Där stannade Clara vid de första konorna. Hon sprang igenom rutan o där kom ROLIGA GUBBEN och lekte. Sen var det inga problem med rutan.

Efteråt resonerade vi igen men denna gång hur veckan ska läggas upp tills den officiella elit-debuten nästa söndag.
Kenneth tänker och återkommer.


                                  Kenneth med bil.

Söndag.

Clara o jag hade bestämt att vi skulle åka ut till Lomma för att kolla av elit-tävlingen en vecka innan vår debut.
Ett jäklans skitväder med regn/rusk/hård vind.
Mycket intressant att titta på för alltid lär man sig något.
Efter tävlingens slut testade jag de båda konorna (till rutan o till apporteringen). Mycket bra.
Testade även Clara från kon till rutan men första gången var hon för okoncentrerad men sen gick det bra.
Felet jag kom på var att jag hade inte dragit upp henne tillräckligt.
Kameran var med men ingen bild togs. Nä en bild skulle jag ha med mig hem och det blev nedanstående vattenpöl som får symbolisera det riktiga skitvädret.


Väl hemma så skulle jag "padda" både fram-o-baksidan men jag är blöt o frusen så det skiter jag i.
Får ta det senare i veckan.


Så nu grunnar jag på om det ska bli en whiskey med öl eller lite rödvinstoddy.

Fortsatt träning i morgon.

Ha en trevlig söndag.

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-BB

Ahaaa, det var Du!

..... som ville prova rutan efter tävlingen. Hade du bara sagt ett ord till, så kunde jag kommenderat dej - var redan genomblöt :D

/Heléne (bitr. TL Elit Lomma BK)

2008-10-26 @ 20:43:40
Postat av: Ozzy

Ja, jag försökte minsann nosa mig till lite hästbajs jag oxå men alla finhundar var ju där så de hade tagit bort sånt. Vet att matte sagt att på lydnadstävlingar tar de då tusan inte bort det. Där räknar man visst med att vi ska lyda ändå!

Innebär det att finhundarna är olydiga? fniss

Ser fram emot tävling i ridhus då jag med får äta hästbajs :)



Hälsningar Ozzy

2008-10-27 @ 08:09:15
URL: http://www.warnbring.se
Postat av: Mirre

Hellu på er! Hur har eran helg varit?! Hoppas att den varit till belåtenhet. Allt bra med din fina Clara? Ha det gott

2008-10-27 @ 09:52:51
URL: http://www.mirrekex.se
Postat av: Annica & Enya

Hoppas allt är bra med er! Ni är så duktiga på att träna!



Ha det så bra!



//Annica & Enya

2008-10-27 @ 11:08:15
URL: http://goldenenyas.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0