Hundkompetens 16/10 -08

Tjena

Då var Karin/Ozzy o Clara o jag var uppe hos Kennneth/ Hundkompetens idag. Instruktören Daniel var också där.

För min del var det att börja om med Clara i två moment. Hon reagerade väldigt negativt då jag "körde" med henne efter "träningstävlingen" med efterträning på rutan o apporten.

RUTAN:
Fortsättningsvis ska vi köra raka rutor a´la klass II o III med koncentration på att stanna Clara i rutan. Idag gjorde hon några bra stopp inne i rutan. Vinklade upp snabbt med stannade => kontakt. Det kör vi resten av veckan.


Kon: Köra till kon, vinkla upp=> kontakt o belöning.

Under tiden som vi tränade körde Kenneth o Daniel Karin o Ozzy i kontakt-övningar.

Vem kör egentligen kontaktövning med vem???

Apporteringen
Under följande vecka ska jag gå med Clara till konen, jag går tillbaka till utgångspunkten för att skicka henne till apport.
Clara fattade noll som om vi aldrig har kört detta tidigare.
Även om jag körde det en del i tisdags till att man glömt det helt förstår jag ej. Men ok jag är ingen  hund.
Troligen ligger det på ett annat plan. Vågar ej/förtroende mm. Jag har ändrat mitt röstläge attv säga konen i en
"ljusare röst" så att det blir mer positivt.
Då vi kom hem till Vellinge, efter kvällsrundan, körde jag fyra gånger till konen. De två första lusig fart till konen men efter ´belöningar blev gång 3-4 jättebra. Kanonfart till konen, bra stannande=> kontakt meddetsamma.


Kanon-bild av Daniel då jag får instruktion av Kenneth. Vem ser Clara på?

Kommentarer
Postat av: Daniel Willén

Hon hade jätte bra kontakt med mig när bilden togs :)

Gott jobbat!

Ses nästa vecka



Mvh

Willén

2008-10-17 @ 15:02:20
URL: http://dwillen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0