Tors - Lör v 44

Tjena

Kolla bildtävlingen, se blogg från i går.

TORSDAG
Innan jobb blev det lite konskick, ruta o apportering

Separat konskick.
Ställde Clara vid konen o därifrån till rutan för att få henne att springa igenom rutan. Ibland boll i slutet o ibland utan boll.
Med boll springer hon igenom men utan boll stannar hon själv i slutet på rutan o då får bollen komma från mig för att få henne igenom rutan.

Apporteringen går sådär. Hon står o glor vid konen för att hon är osäker. Bättre att inte göra något istället för att göra fel.

FREDAG
Vi träffade Mats och Baui på Malmö BK för att testa Malmös appellplan innan tävlingen på söndag.

Vi började med momentet sittande i grupp. Mats ville speciellt testa Baui på detta.
Clara satt som ett tänt ljus hela tiden.



Sen dirigerade jag runt Mats och Baui i resten av lydnadsmomenten. Ingen nolla här inte.

Därefter dirigerade Mats runt Clara o mig.
På dumrutan en tass flyttades vid stå o ngt seg sittning.
Inkallandet som vanligt.
Rutan: Gick med Clara till konen dirigering därifrån o hon stannade i rutan.
Apporteringen: Hon utförde momentet men lite osäkerhet finns här så det kostade ngt dk.
Hopp/apport, jättebra.
Vittring: Clara kom in med rätt pinne.
Fjärren: Den vanliga decimetern fram.

Jag är ändå nöjd.

LÖRDAG
Dagen innen den stora dagen åkte vi upp till Hundkompetens i Helsingborg.
Nu sysslade vi endast med konen/rutan/apporteringen.

Själv testade jag ännu ett lydnadsmoment.

Denna gång hopp/apport metall. Ingen konst det heller. Jag tuggade inte ens på apporten.

Åter till Clara.
Jag körde henne till konen. Jättebra med kontakt.
Sen blev det gående till kon o skick till rutan och hon skulle igenom rutan.
Både med o utan boll bakom/efter rutan.

Avslutningsvis utfördes hela apporteringsmomentet o det gick väl sådär.

Innan vi åker till Malmö i morgon ska jag skicka henne först till konen.
Därefter går jag fram med henne till konen och dirigerar till apporten för att avslutningsvis utföra hela momentet.


Håll nu tummarna för oss i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0