SÖN - MÅN

Tjena

SÖNDAG
Jag lastade "löpiga" Clara i bilen o körde till Svedala BK för att kolla eliten samt att titta på Maria o Daniel som tävlade i klass III.
Ett intressant upplägg på bana i eliten visades med två ringar och två domare. Ska köra dit o lägga upp samma bana senare.
När vi kom hem blev det en cykeltur i trav fram o tillbaka till Willys.

MÅNDAG
Jag delade upp momenten och körde himmavid med den "riktiga träningen".

RIKTIG TRÄNING
Först kon o sen rutan (utan boll i slutet) och Clara sprang in i mitten på rutan o ca 2/3 innan hon själv stannade. Lade en boll efter rutan och skickade henne a´la klass III ruta. Sicket ös rakt igenom. Tillbaks igen och 2 ggr utan boll i slutet. Fösta gången återigen 2/3 innan hon själv stannade o andra gången kom hon nästan ut ur rutan innan hon själv stannade o jag kastade bollen över henne så att hon passerade rutan. Slutade rutan där.

Det andra jag körde var apporteringen. Fyra skick vänster-höger-höger-vänster. Endast vid första skicket var hon lite osäker så jag körde ett dk o då sprang hon i rätt riktning. Det verkar som om polletten nu ramlat ner så att hon ser i vilken riktning som jag dirigerar åt.

Strax därefter ner till Falsterbo. Först sittande i grupp o sen platsliggande i grupp.

UNDERHÅLLSTRÄNING
Jag började med det fria följet med lååååååååånga stegförflyttningar. Clara var jätteduktig. Vändningar på stället också super. Avslutningsvis blev det långsam-, vanlig- samt språngmarsch och Clara var jättetaggad.
Därefter vittringen där pinnarna lades i en cirkel. KLOCKRENT.
Hopp över hinder/metall: SUVERÄNT
Avslutningsvis fjärren. Jag la en bräda framför hennes framtassar. Hon flyttade fram ca 0,5 dm och vek framtassarna så att de ej kom upp på brädan (smart va!!!!). Ännu ett försök med annan ordning på kommandon med samma resultat.
Tog bort brädan och genast var hon uppe i 1 dm igen 2 ggr i rad. Inför den sista gången hade jag ett litet enskilt samtal med Clara. Det gav resultat. Rumpan var fastlimmad, dvs o dm framåt. Godis/boll/beröm i massor.

Vad jag tidigare kommer ihåg har det inte varit så mycket action i Clara då hon har börjat att löpa.
Jag ska göra allt jag kan för att detta ska hålla i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0