Den officiella elitdebuten 2/11 -08

Tjena

Då var det avklarat med den officiella elitdebuten i Malmö.


8 ekipage ställde upp av 9 anmälda och vi fick nr 7.

Sittandet och platsiggandet delades upp i två grupper.

Sittande i grupp 9,5 . Avdrag för nosande.
Platsliggande 8. Detta enbart för människan i nr 8 sa "sitt" i jättefalsett och då satte sig
också Clara o Foppa (hade nr 6). 2 enheters avdrag för det.

FRITT FÖLJ:
Här var utgångspositionen på samma ställe som utgångspunkten för apporteringen, dvs vi hade en kon precis framför oss. Innan ngt annat hände STACK Clara mot den konen. Jag kallade in henne till utgångsställning, gav klartecken till TL o vi började.
Får 8,5 med avdrag för "FÖRARNERVÖSHETS PÅVERKAN". JAG VAR INTE ETT SKIT NERVÖS, dock kan jag uppfattas som stel för att jag är så jädrans koncentrerad på det jag ska göra.
Det var ett VÄLDIGT LÅNGT fritt följ.

Dumrutan: 9, nosar ngt långsamt sitt. Kan jag leva med.

INKALLANDET: 6,5. Kan jag INTE leva med.

RUTAN; Hyfsat till konen, kontakt o när hos ska till rutan sticker hon till konen för apporteringen (samma kon som hon stack till innan det fria följet).

APPORTERING:
Det sista jag gjorde före vi åkte i morse var att skicka Clara till konen 2 ggr. Gå med henne till konen för apportering.

Istället för apportbockar låg där ELLA & ELSA. Ja jädrans vilken fart hon hade från kon till gosedjuren.
Avslutningsvis bytte jag ut gosedjuren mot de rätta apporterna.
Skick till kon och dirigering. Ja jäklar vilken fart. Både till höger o vänster jättebra. Nu tillbaka till tävlingen.

Jag valde vänster apport. Lite segt till konen (hon har ju 2 ggr tidigare sprungit mot konen utan lov, så jag förstår tempot).
Mot rätt apport som hon kommer in med.

HOPP ÖVER HINDER/METALL: 10:a. Behöver jag skriva mer?????

VITTRING: 9. Hon kollar/duttar på en annan pinne. Kommer in med rätt.

FJÄRREN: 6. Här var tjejen trött o bollen. Sitt-stå-sitt-ligg-sitt-stå-sitt. Ett dk + en halv hunds framflyttning. INTE OK.

231 poäng o ett 2:a pris. Hade hon tagit rutan........ Vi hamnade på femte plats av åtta deltagare.
Jag är nöjd över hennes prestation. Rutan bryr jag mig inte så mycket om för den kan hon.
Däremot MÅSTE jag nu ta tag i inkallandet med ställande o läggande samt fjärren.

Vi gratulerar LINDA o FOPPA till segern.

Efteråt fick Clara bada (för första gången i havet) tillsammans med Foppa o Lidas.

Efter bad i havet blev Clara duschad, med lite schampo.

Det här gav verkligen mersmak speciellt som så många kom fram till mig o sa att det såg verkligen trevligt ut.
Clara viftade på svansen o såg ut att ha skoj då tävlade. Mellan vissa moment kunde hon tom få i sig några kaninlortar.

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Wehoo!! Då var debuten avklarad =) och det blev ju inte så skamliga poäng. Och viktigast av allt är ju såklart att du är nöjd över din lilla stjärna ;)

2008-11-02 @ 19:48:30
URL: http://www.busgolden.webb.se
Postat av: Magnus och Thia

Grattulerar till avklarad debut. Det är bara att köra på och om tre tävlingar är Clara SLCH!!!!

2008-11-02 @ 19:56:38
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Det låter ju som en helt godkänd debut i Eliten .... och som sagt, om bara rutan suttit där den skulle :D

Sätter en peng på att det blir superbra nästa gång!

Tassar&Kramar

H&Z

2008-11-02 @ 20:27:41
Postat av: S, Thyra & Lhine

Grattis till en fin debut!



Om du inte gjort det innan, får du prova att träna med luriga konor på planen - så hon snart VET att rutan ligger rakt ut där husse visar :)

2008-11-02 @ 20:47:08
URL: http://tomik.se
Postat av: Moa

Bra debut! Kul och man anar en lysande fortsättning! Tack för gratulationen!

2008-11-02 @ 21:29:35
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Helene & Wallander

För oss som knappt kan "stava" till varken det ena eller det andra elit-momentet så tycker vi att ni gjort en superdebut. Så klart kommer ni att avancera nu när ni vet hur det går till i verkligheten.



Ha en bra vecka!

2008-11-02 @ 23:31:55
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Kristin

Men vad roligt! Grattis till en fin debut!

2008-11-03 @ 08:48:22
URL: http://www.warnbring.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

GRATTIS till en väl genomförd debut. Det var ju lysande så när som på lite poäng här och där och det kommer ni att fila till på ett kick.



Ses säkert på jobb denna veckan för jag gör 6 pass from imorgon:)



2008-11-03 @ 20:56:50
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: lena,millie,ebba

Grattis till debuten !!! Bra jobbat, ni är så duktiga !!!

2008-11-03 @ 21:42:25
URL: http://www.goldentjejenmillie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0