Träningspass måndagen den 7/7 2008

Tjena

Idag var vi o gästade Svedala BK. Vår plan i Falsterbo har hästarna tagit över.

Började "som vanligt" med gatloppet. Clara såg på då jag lade ut konorna.
Hon följde med i gatan då jag la ut bollen-på-pinnen.
Ca två meter mellan konorna från början. Skickade. En o halv meter emellan konorna andra gången. Skickade.
Klockrent i mitten bägge gångerna.
Tredje skicket, ca en meter mellan konorna. Clara sprang inne i gatan men till höger. Vände på henne vid bollen o skickade tillbaka henne i gatan. Klockrent i mitten. SLUT.


Nästa övning var SKICKANDE TILL KON.
Mycket bättre tempo idag och mycket närmare konen. Hon vänder upp från konen.



FJÄRDIRIGERING
Vid agilitybanan hittade jag ett bord som stod vid en container. Hittade även en rundstav som jag lade längst fram på bordet.

Första gången, ligg-stå-sitt-ligg åkte runstaven i backen.
Det var suveränt att ha något bakom.
Körde ligg-stå-sitt-ligg från 5, 10 resp 15 meters avstånd. Rundstaven låg kvar.
Hon lade sig inte speciellt snett heller (inte mer än på bilden) och vek ej heller ihop framtassarna om hon skulle flytta fram rumpan.
Tog ner henne på marken o körde som förutsättningarna ovan. Rumpan fast i marken.
Sen kunde jag inte låta bli att köra det riktigt svåra paketet med "ligg-sitt-stå-ligg-stå-sitt-ligg".
Klockrent fram till sista sittet. Totalt blev det en dm fram från 15 meter. Bra men bättre ska det bli.


APPORTERING MED DIRIGERING
Jättebra från konen till apporterna.  En gång fick jag avbryta då hon sprang till den sist utlagda apporten. In igen, gjorde om, funkade bra. Bra tempo tillbaka.

Kunde inte låta bli att även här vara olydig. Givetvis skickades hon till konen. Stannade. Dirigering till apporten. Mycket bra tempo tillbaka. Lite stor lov runt mig men ......

HOPP ÖVER HINDER MED METALLAPPORT.
Vicken tjej. suveränt. Bra tempo.

RUTAN
Jag körde faktiskt rutan tävlingsmässigt. Satte ihop alltsammans. Till konen, bra tempo till rutan (där jag lade henne meddetsamma för att slippa trippandet) där hon låg mitt i, bra tempo vid inkallandet.

FRAMÅTSÄNDANDE
Sista momentet för idag. La boll framför och skickade. Varierade med att stanna/springa vidare och ibland kom boll bakifrån o ibland fick hon hämta den utlagda bollen. Inte riktigt bra men mycket bättre stannade än för ett par veckor sedan.

Kommentarer
Postat av: Lisa & Håkan

Tack vad himla roligt att få följa er på egen blogg:)) Vi håller ju alla tummar för er framgång!

Claras pappa Oscar sätter ett tassavtryck för det med;) Kikar in snart igen:) ha det härligt!

2008-07-08 @ 20:13:55
URL: http://www.wintergold.se
Postat av: Lisa & Håkan

Tack vad himla roligt att få följa er på egen blogg:)) Vi håller ju alla tummar för er framgång!

Claras pappa Oscar sätter ett tassavtryck för det med;) Kikar in snart igen:) ha det härligt!

2008-07-08 @ 20:14:06
URL: http://www.wintergold.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0