Träning torsdagen den 10/7 2008

Tjena
Kunde inte hålla fingrarna i styr innan jag skulle till jobb. Har fått baklängeskedjning på huvet.

FJÄRRDIRIGERING
Slutet av övningen från ligg-stå-sitt-ligg. Går fram till Clara och avslutar i utgångsställningen.

Kvalitetssäkring från 5 meter. Rumpan klockren i marken.
Från 10 meter, rumpan fram ca 0,5 dm.
Från 15 meter, rumpan fram ca 1 dm.

TILL KONEN
Återgång till i förrgår. Även om jag trampade till vänster om konen, så hamnade hon till höger om konen och vinklade upp höger. Dock med god marginal inom två meters radien.

APPORTERING MED DIRIGERING
Det verkar som om hon har lättare för att uppfatta höger. Vill gärna springa höger även om jag säger "vänster apport"
Får väl träna mer till vänster i fortsättningen.


Clara på väg in med träapporten. Bra tempo tillbaka.

INKALLNING
Ytterligare en baklängeskedjning. Sista biten in med bra tempo. Antingen boll från min höger hand i hennes förlängning eller lov runt mig, utgångsställning med kontakt. Boll bakåt från min vänstra hand.
Bra tempo in mot mig men lite för stor lov även om jag säger fot strax innan ingången.

VITTRINGEN.
Grannens tös tog sig an de fem pinnarna o stoppade dem i påsen. Min pinne "pussade" jag på alla fyra sidorna inom fem sekunder (har sett att ngn gjorde detta på en elittävling. Har skickat mail till domarbasen i Skåne för att höra om det är ok. Har ännu ej fått svar).


Clara har kommit fram till RÄTT pinne.

Jag la ut pinnarna så att hon fick vinden i nosen. Hon började till vänster o rätt pinne låg som nr fyra från vänster, så hon jobbade sig fram till rätt pinne.


Clara på väg in med RÄTT pinne.

Jag tycker att detta är så jäkla skoj att träna lydnad med Clara. Visst kan topplocket ryka a la Kalle Anka när jag vet att hon kan men skiter i det. Jag jobbar med mig själv samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Moa

Vi har en domare här som blåser på vittringspinnen så det har jag tagit efter. Sen är ju vittringsprovet ett tillfälle då handsvett kommer väl till pass, haha!

2008-07-10 @ 21:03:57
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Anki

Härligt att läsa om eran framfart.

Lycka till med träningen.

2008-07-11 @ 01:46:19
URL: http://jump.to/birdienamnam
Postat av: Björn

Tjena

Ska testa att blåsa på pinnen i eftermiddag.



Tack för tipset.



Björn

2008-07-11 @ 10:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0