Onsdagen den 2/7 2008

Tjena

Eftersom vår appelplan i Falsterbo ej är tillgänglig för oss ett tag framöver styrde vi kosan till Lomma BK.

Klockan var ca 16.30 då vi började och solen gassade.


MOMENT 6 (rutan).

"Gatloppet" gick alldeles utmärkt. De två första konerna var låga "Kina-hattar" och i mitten kom de vanliga konorna.

Ca en meter mellan konorna vid sista skicket.


Clara var ej med då konerna sattes ut. Hon var ej heller med då jag gick i gatan för att i slutet sätta upp bollen på pinnen.

Hon sprang i mitten hela tiden hur galant som helst.

Jag tror att det blev fem skick.


Senare skickade jag till kon. Den tidigare målade cirkeln fanns kvar i gräset så konen kom mitt i cirkeln. Jag anpassade mitt skick så att Clara ej skulle få solen i ögonen.

Lite slarvigt i början men jag styrde upp det så hon var till slut väldigt nära konen.


MOMENT 7 (apportering med dirigering)

Stod vid konen, la ut apporterna tävlingsmässigt (dock ej den i mitten).

Plötsligt hade hon glömt vad höger o vänster var utan sprang till den apportbocken som lades sist.

Det slutade lyckligt med att hon förstod vilken apport hon skulle hämta.

Får hämta hem nästa gång med bollar o höger resp vänster så att det ej glöms på en vecka.



MOMENT 8 (hopp med metallapport.

Vicken stolt husse Clara har. Hon gör det suveränt.




Sicket tempo tjejen har. Var har det kommit ifrån?

Säger fortfarande fot vid ingången.


MOMENT 10 (fjärren).

Ligg-stå-sitt-ligg på 15 meter. Ca 1,5-2 dm framåt.

Ställde henne på Lommas prispall. Där var det ont om plats men hon lyckades ändå flytta fram ändan även om framtassarna samtidigt flyttades bakåt.

Ligg-stå-ligg, fortfarande suverän fällkniv.


MOMENT 9 (vittring)

Vi hade turen idag att få hjälp med apportbockar mm och jag "råkade" ha sex stycken vittringspinnar i ryggsäcken.

Gjordes tävlingsmässigt o hon ville först inte använda nosen.

Hon gick på rätt pinne men av "lättja" tog hon fel.

Skickades ut igen och kom tillbaka med rätt. Gjorde om det två gånger till och kom tillbaka med rätt pinne.


Det verkar som om att gå basic tillbaka då vissa moment ej har tränats på några veckor.

Verkar som om hon inte riktigt vet vad hon ska göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0