Onsdagen den 25/6 2008

Tjena

Efter jobb o runda körde vi till en annan plats o tränade i 30 minuter på det som vi fick oss till livs igår med rutan som korridor (med både röda o gula samt små (kinahattar) o vanliga koner). Från konen (ca 20 meter) o rakt ner mot korridoren som var ca 1 meter bred. Efter korridoren hade jag en boll på en kinamatspinne som belöning. De 2 sista gångerna fanns ej bollen där men hon utförde det KLOCKRENT ändå med bra fart.


Nästa steg var ca 10 meter mot konen. Jag gick mot konen på motsatta sida mot rutan men oavsett från vilket håll jag skickade henne mot konen valde hon att ställa sig på den sidan som var NÄRMAST RUTAN.

Hon står dessutom väldigt nära konen.


Nästa grej var apportering med dirigering.

Vi står vid konen. Jag går ut o lägger höger resp vänster apport.

Klockrent både höger o vänster.

Tyvärr fick vi sen lägga av för det kom ett gäng som skulle spela boll på den planen och med en bolltokig hund var det bara att lägga av.


Eftersom jag har ett hopphinder i trädgården blev det nu lite kvällsträning med hopp apport metall. JISSES VILKET TEMPO. Har aldrig skådat det tidigare.

Nästan snabbare än hennes egen skugga

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! :D Allt bra med dig?

2008-07-07 @ 19:36:08
URL: http://penajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0