Måndage



Tjena

Träning igen i Helsingborg. En mycket varm kväll.


Gatloppet gick bra i början men sen kom det en doft från en dunge o då sprang Clara till höger om de högra konorna mot dungen, men vände och sprang in i gatan igen innan målet (bollen på pinnen).

Kenneth ställde sig mellan konorna o dungen o motade in Clara då hon även sprang utanför gången efter.

Därefter var hon "botad" o sprang i mitten av gatan igen.


Vi började på sista steget i inkallningen med två varianter.

1. Inkallning, ca 10 meter, bra hastighet. Jag har boll i höger hand som jag slänger i Claras springriktning.

2. Samma förutsättningar men med ingång. Säger fot vid ingång och hon ska etablera kontakt. Då kommer boll bakåt från min vänstra hand.


Fjärrdirigering.

På ett agilitybord.

1. Ligg-stå-ligg. Fällkniv suveränt.

2. Ligg-stå-sitt-ligg. Lite blandat med tassarna bakåt o rumpan lite framåt även på bordet.

Samma som ovan fast på gräsmattan.

1. På ca 5 meter. Fällkniv suveränt.

2. På ca 5 meter. Samma som ovan, ca 1-1,5 decimeter framåt.


Hopp med metallapport.

Suveränt. Dock tyckte jag att loven var lite för stor för en 10:a men 2 andra tyckte inte det.


Skicka med stopp.

Skicka iväg Clara mot en antingen fingerad eller liggande tennisboll.

Kommendera stopp med belöningen bakifrån med en annan tennisboll,

Alternativt stannande o belöningen att hämta tennisbollen som hon var på väg till.

Gick väl sådär. Fortfarande alldeles för många steg, men detta var ju första gången detta tränades.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0