Lördagen den 5/7 2008

Tjena

Då blev det Malmö BK som fick den äran av ett besök idag på eftermiddagen.

Det var väldigt varmt.


Vi började med gatloppet. Clara såg på då jag lade ut konorna och bollen på pinnen.

Från konen in i gatan men vek av för det fanns ett kaninhål till vänster (hade medvetet lagt gatan så) där hon gjorde en halvhalt o in i gatan igen mot målet.

Andra gången suveränt.

Tredje gången sprang hon till höger. Stannade henne, lyfte in henne i gatan och där fortsatte hon mot målet.

Tillbaks igen och hon sprang fortfarande till höger. Lyft in igen.

Då vände jag så att målet blev början istället. Gick suveränt (med samma avstånd, ca 1,5 meter mellan konorna) hela vägen och där slutade vi

FRAMÅTSÄNDANDE.

Hade med mig en del bollar och har dessutom köpt en bollkastare.

Skickade framåt. Hon fick ibland ta bollen o någon gång stannade jag henne.

Mycket bättre stannande även om det finns mer att önska. På rätt väg.

Och då använde jag bollkastaren så att belöningen kom ibland bakifrån.


SÄNDANDE TILL KONEN

Bra tempo i början men har börjat att inse att hon ändå ska stanna vid konen så efter ca 5 meter blir tempot "lusigt". Hon står dock invid konen.

Det fanns ett agilitybord. Där gick det hur bra som helst med ligg-stå-sitt-ligg oavsett FJÄRRDIRIGERING.

avstånd. Rumpan i bordet och tassarna flyttades.

På marken gick det dåligt första gången men det berodde inte på sättande utan att hon la sig inte som en fällkniv och då blev det genast 2 dm fram.

Gång nr två gick det bra (från 15 meter) med endast en (1) decimeter framåt.


APPORTERING MED DIRIGERING

Alldeles utmärkt. Körde det två ggr med tävlingsmässigt utlägg,

från konen.


RUTAN

På slutet körde jag en klass 3 ruta. Körde med direkt ligg, men det blev ett jäkla trippande innan hon kom i backen. Dock trippade hon inte ut ur rutan.

Slutade momentet då hon var i rutan.


VITTRING

Efter det att vi hade varit hemma ett tag tog en granne i fem pinnar som jag la ut i trädgården tillsammans med min (5 sekunders) pinne. Hon kom in med rätt pinne. Nosade över tills hon hittade min pinne. Klockrent.


I MORGON FÅR Clara vara HUND för då jobbar jag.


.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0