Lör - Sön 19 - 20/7 2008

Tjena
Lite träning har det blivit i helgen trots att jag jobbat.

DIRIGERING
Back to basic. Två tennisbollar, en på vardera sidan om Clara, på ca 10 meters avstånd i höjd med henne.
Ställt Clara mot mig för att hon ska se då jag dirigerar i riktningen och kommenderar apport.
Har varierat ordentligt så det INTE blir varannan vänster resp. höger.
Ordentligt kroppsspråk från min sida i riktningen med kommandot apport och hon kommer in till mig med bollen.
Utlägget av bollarna har varit som på tävling.

Nu idag samma upplägg men bollarna ligger ca 10 meter snett bakom henne.
Just att hon ska koncentrara på att titta på mig om vilket håll hon ska springa.

Då detta sitter som en smäck kör jag bara kon innan detta sätts ihop.

FJÄRRDIRIGERINGEN
Fortfarande bra på 10 meter men 0,5 - 1,0 decimeter på 15 meter.
Testade 20 meter och resultate blev ej sämre. Fortfarande ca 1 dm.
Jag fick ett tips om att börja på 15 meter och gå fram till 10 meter innan sista sittet. Clara förstod inte riktigt vad jag höll på med, hon blev lite osäker för jag hade ju aldrig gjort så tidigare.
Ska försöka med det igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0