Hålla fingarna i styr 2008-07-30

Tjena

Efter jobb o runda fick det bli en "liten" träning himmavid.

Apportering
Surfar lite på vågorna från igår.
Satte ut konen o Clara såg inte att jag la en godis bakom konen.
Skickade till konen. Hon såg inte godiset (tur att jag inte hade några vittringspinnar med mig
för näsan hade hon glömt hemma) men hon fick godiset för hon gjorde rätt.
Två skick ytterligare till konen, med godis bakom konen, o hon tar konen på vänster sida och viker av till höger. Jättebra.
Sedan två skick till konen UTAN godis. Hur bra som helst.

Till detta lägger jag ut 1 träapport (på tävlingsmässigt avstånd) till höger. Skickar till konen (godis bakom konen).
Clara stannar jättebra vid konen. Jag får hojta till för att hon ska titta på mig o sen dirigerar jag henne till höger. KANONBRA.
En gång till fast en apport till vänster. Till konen men utan godis bakom. Jättebra till konen, hon ser upp o jag dirigerar henne till vänster. JÄTTEBRA.

Nu lägger jag ut 2 apporter. Kör de 2 första gångerna till höger o den tredje till vänster.
Springer jättefint till konen, tittar upp och jag dirigerar, Clara springer o kommer in med apporten.
Överlag bra tempo både ut och in.

FJÄRREN
Denna förbaskade 1 dm framåt. Ska köpa en grov rundstav på fredag.

FRITT FÖLJ
Håller på att göra detta till ett roligt moment då det kommer bollar överalltifrån som det ALDRIG tidigare gjort.
I och med att Clara tycker det är roligt (endast ett fnys i kväll) så får vi bättre kontakt.

INKALLNING
En st. Jag står framför en stor häck så att loven ska bli så liten som möjligt. Bra stannande (inte lika bra som igår) och ett bra läggande samt en mycket bra sista sista bit med en minimal lov.

Tja detta hann vi med ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0