Falsterbo 2008-07-29

Tjohoo
Då har hästarna lämnat Falsterbo men det finns ändå en del byggnadsgrejs kvar.
Det hindrade inte Magnus att köra igång sin träningsgrupp ikväll (den träningsgruppen
vi har tillhört men nu har lämnat). Jag känner nu att jag är med som "gäst".
Är med på platsliggning sen går vi bort för oss själva o tränar.

APPORTERING MED DIRIGERING
Kommenderar Clara till konen. Försöker där få kontakt med henne.
Får hojta ibland då den naturliga kontakten ej kommer för att hon ska se åt vilket
håll jag ska dirigera henne.
Sen skicka till apportbocken. Gick rätt bar ändå men lite lusigt tempo ibland. Hon utför momentet.
På rätt väg.

INKALLANDET
Ja jädrar vilket ställande. Aldrig sett på maken. Läggande var också bra men inte lika bra
Även här på rätt väg.

FJÄRREN
Jag hittade en rundstav vid agilityredskapen. Den la jag under Clara, framför baktassarn (Sandras tips).
Av fem gånger, var gång nr nr 2 klockren (se bild) och nr 5 satt hon sig på pinnen. De andra 3 gångerna var hon förbi pinnen och då ca 1 dm (det vanliga) på 15 - 20 meters dirigeringsavstånd.
Jag ska köpa en egen tjockare rundstav.


Efter: Sitt-stå-ligg-stå-sitt-ligg.

RUTAN
Skick både från höger o vänster. Testade direkt ligg i rutan. Mycket trippande men låg inne i
rutan. Bra tempo från konen mot ruta samt vid inkallningen.

FRITT FÖLJ
Tränade in de nya stegen. Korta intervaller och när det blir bra kastar jag boll i olika riktningar.
Innan har Clara fnysigt vid detta momentet men det har jag nu förstått att hon ej haft skoj.
Nu ska hon ha förväntningen om att en boll KAN komma i vilken riktning som helst o hon har nu skoj.
Här har vi verkligen "gått framåt" (haha).

VITTRINGEN
Springer fram, tar första bästa pinne + att det luktar HÄST på marken. Fel pinne.
Ut igen o tar RÄTT pinne. Näsan glömdes hemma. Tar detta på slarvkontot.

Jag glömde dumrutan och hoppet kunde vi inte utföra då hopphindren fortfarande är inlåsta.
Magnus är ju BARA instruktör så han får inte ha tillgång till klubbens redskap för de är ju inlåsta.

Björn & Clara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0