Träningsfilmning 2008-08-02

Tjena
Var på Skurups kvällstävling igår o tittade. Blev sugen att köra vissa moment "tävlingsmässigt" idag.

Efter lite uppvärmning:

RUTAN
Mot konen=> Rutan=>Ligger i rutan=>inkallning. Dock lusigt tempo.

Om igen.

Bättre tempo men lägger sig på gränsen/linjen. Jag tror att hon är utanför rutan men när jag ser på filmen ligger hon på linjen.

Om igen.

Nytt skick. Bra tempo till konen och till rutan. Ligger mitt i rutan. Bra inkallning. Denna är med på videon.

APPORTERING
För första gången kör jag detta tävlingsmässigt. Clara ska ta apporten till vänster (från min horisont. Alla tre apporterna är utlagda men den högra kommer ej med på film).
Bra till konen, hyfsat till apporten men lusigt tillbaka. Hon tog rätt apport.
Ville testa detta då det var elithundar igår som tog mittapporten.
Har aldrig testat med 3 apporter tidigare.

VITTRING
Clara jobbar bra o tar rätt apport. Hon blänger på kamerastativet o blir osäker. Går tillbaka o kollar den pinnen som hon hoppade över från början. Troligen för att vara riktigt säker. Lusigt tempo tillbaka.
Ska sluta filma detta då jag har visat att Clara jobbar KANON på pinnarna.
Hon ska nu bli säkrare i sin roll att komma tillbaka till mig.

Titta på videon o kom gärna med synpunkter.

Fortsättningsvis kommer den senaste videon överst.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad duktig hon är på dirigeringen, lite bättre gripande om apporten bara, hon gör precis som foppa, griper försiktigt. Jobba på det så blir det kanon.

vittringen, vad lustig hon såg ut, haha. tempot till dej kommer, bara lugn, när hon blir supersäker kommer tempot automatiskt.

2008-08-10 @ 13:42:24
URL: http://www.goldendays.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0