Söndag 2008-08-24

Tjena
Visste inte vad jag skulle göra idag o led av tristess efter regn o skitväder från igår.
Jaha, då kom jag på det. Vi tränar LYDNAD. Claras öga har blivit mycket bättre o hon verkar vara bra mycket piggare.
Så vi körde ner till Falsterbo.

Vi började med kontaktövningar o fortsatte med positions- och ingångsövningar. Clara sätter sig lite snett men vid rätt sittning blev det "klick-o-godis" (helt rätt jag har faktiskt en klicker som jag använde). Kör nog detta moment för sällan.

Kontakten med Clara från min horisont.

Efter ovanstående övningar blev det fritt följ med koncentration på Claras position vid sättandet o vändningar på stället.
Här tog det mycket kraft på Clara så det blev boll med tjo-o-tjim efteråt.

Dumrutan var utlagd med kinahattar och det såg bra ut.



                              Kinahatt på huvudet den dagen som os i Kina avslutas

Kort övning med fjärren. Clara börjar mer o mer backa tillbaka, från stå till sitt,
med framtassarna så att rumpan sitter kvar.

Med en dåres envishet ville jag testa, för andra gången, två konor bredvid varandra med kort avstånd.

Först sattes konorna med ett mellanrum på sex meter. Skickade först till den ena och sedan till den andra.
Raka skick på ett avstånd på ca 15 meter. Kanonbra.
Drog ner på avståndet på fem meter. Samma succe.
Drog ner ytterligare till fyra meter. Lika tjusigt.

Vi gick till andra sidan och då ville Clara dra till den vänstra konen två gånger men sen sprang hon rakt.
Tillbaka igen till den första sidan. Två raka skick till rätt kon.

Testade även tre meter mellan konorna och då ställde sig Clara mitt emellan. Det var för nära.

Ja, det blev dagens träning.


Kommentarer
Postat av: Caroline "Lantismamman"

Åhhh vad söt hon var i kinahatten,-) Ha det fint!! Hälsningar från Duches och Emil med matte Carro(Från goldenforumet)

2008-08-31 @ 14:53:54
URL: http://lantismamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0