Månadstävling, Skurup, 2008-08-13

Tjena
Då var debuten i elíten avklarad. Förvisso en månadstävling med domaren Carina Larsson Barthell.
Allt är filmat.

Strax innan platsliggningen öppnade himlen sig och det spöregnade med halv storm.

Sittande i grupp: Clara satt men skakade av sig vatten. BETYG 8.

Platsliggning: Jag ger Clara ett för hårt kommando (varje gång Carina dömer mig får jag minst ett sådant nerdrag)
BETYG 8.

Fritt följ: Kan ej läsa, men ngn snesittning. Clara fnyser 3 ggr och skakar av sig vatten. BETYG 7,5 (ser helt ok ut men jag ser inte alla detaljerna på filmen).

Dumrutan: Carina säger att ngt steg vid ställande och ngt segt läggande. På filmen ser jag att Clara tar ngt steg innan jag är framme hos henne efter ställandet. BETYG 7,5 (det kändes bättre)

Inkallandet. SKIT. Stannar inte, lägger sig segt. Det bästa är sista biten. Tacka baklängeskedjningen för det. BETYG 5.

Rutan. Bra till konen. Ett jädrans tempo till rutan. Kommenderar ligg ca 5 meter innan ruta och får ge henne ett dk för den landningen var LÅÅÅÅÅÅÅÅNG. Låg på gränsen. Carina var framme o kollade. BETYG 7,5.

Apporteringen: Valde höger apport. Bra till konen. Vid diringering fick Clara SPEL. Sprang rundor o hon sket i mig. Jag avbröt. Jag fick ingen kontakt med henne vid konen. BETYG: 0.

Hopp: Jävligt bra. BETYG 9,5.

Vittring: Pinnarna lades i en ring. Nosar på första pinnen (Carina säger att Clara lyfter den pinnen) o även på pinne 2. Går direkt till min pinne och kommer in med den. BETYG: 0. Inte orolig.

Fjärren: På filmen frlyttar Clara fram 2-3 ggr + snus. BETYG 6.

Vi VANN på kassa 187,5 poäng.

Det här var en jäkligt bra erfarenhet. Tävla utan att vara nervös + att testa på detta sättet var en bra erfarenhet.

Med dessa förutsättningar kan det bara bli bättre.

Det jag måste jobba extra på är INKALLNINGEN, APPORTERING MED DIRIGERING samt FJÄRREN.
De andra momenten finns där med finslipning.

Trots det fick jag omdömet av Carina att det var mycket som VAR BRA, men att vi inte var FÄRDIGA för eliten ännu. Det fattar jag också. Ska försöka att ta nästa månadstävling i Skurup nästa månad.
Ni som läser detta och bor här nere o behöver testa. GÖR DET på denna typen av tävling.

Nu kör vi vidare.

Björn med Clara

Kommentarer
Postat av: Moa

Är lite efter i bloggläsandet så först nu ser jag att ni varit och tävlat. Verkar ha varit ett bra läge för start eftersom du fick med dig så mycket erfarenheter hem! Perfekt för att kunna gå vidare med träningen! Din analys av momenten verkar helt rimlig så snart plockar ni säkert era 1:or, det är jag övertygad om! Grattis till vinsten! Kram Moa och grabbarna

2008-08-15 @ 11:05:16
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0