Korrigerings samtal med Clara

Tjena

Har tänkt väldigt mycket från i onsdags med träningstävlingen. Har försökt att analysera och ta del av det som gick mindre bra och ska försöka att rätta till detta.

Har varit i Hässleholm o tränat hos HLM BK i 2 dagar. Utanför satt det 3 gentlemen som jag frågade om jag fick använda planen ( de kallas för publik).

Fredagen den 15 aug.

Uppvärmning med lite bus/lek/allvar.

Började med inkallning. Läxan: Tre ggr sista inklallningen, därefter tre ggr näst sista (kasta boll över henne då armbågarna går i marken). Sätter ihop detta. Mycket bättre men den sista biten är fortfarande bäst.

Dumrutan. Mycket bra inget tjuvstartande.

Fritt följ. Vilken jädrans kontakt jag fått med Clara. Stegen gör att rytmen blir bättre i svängarna. Hon är med i
matchen. Fnyser mindre. I början delade jag upp till korta moment med boll men sen kunde jag inte bärga mig utan körde fullt ut.

Rutan. Till konen, in i rutan. Nedläggs direkt. Mycket trippande men hon är i rutan.

Vi vände oss om mot apporteringskonen a la Skurup.

Clara valde högerapporten (den hon är sämst på). Bra till konen, tar en liten stund för kontakt o sen klockrent till höger.
När momentet var klart applåderade "publiken".

Vittring: Nya vittringspinnar som "publiken" lade ut. Clara tog klockrent min pinne.

Fjärren. 1 dm på 15 meter.

Under träningspasset kom en från "publiken" o sa att jag hade telefon. Han hade ringt upp en kompis (Gösta) o berättade om att det fanns en jaktgolden som tränade på planen o att Gösta skulle vilja ha en jaktgolden. Jag berättade om Clara o sa att Anki har några jaktgolden som är 9-10 veckor gamla. Han fick min o Ankis hemside adress. Ska se om han hör av sig.

På kvällen tog vi oss dit igen för lite foton på rutan, apporteringen samt fjärren.

Lördag.
Eftermiddagsträning.

Efter lek o bus. Samma inkallniong som ovan.

Fritt följ. Jättebra. Stegförflyttning till vänster går hon lite snett bakåt o ger plats till mina fötter men går ändå i sidled. Ser tjusigt ut från min horisont.

Dumrutan. Nu försökte jag hjälpa Clara med att vrida överkroppen strax innan svängen. Funkar JÄTTEBRA.
Inget steppande innan jag är framme.

Rutan/apportering.
Två koner satte jag med 4 meters mellanrum. Den vänstra till rutan den högra till apportering
(detta gjordes på elittävlingen i Falsterbo i juni, dock var rutans kon till höger o apporteringen till vänster).

Det gick jättebra till konen o sen till rutan. Hon går rakt in i rutan men ett segt läggande med trippande.
Då körde jag en rak ruta, a la klass III, med ett direkt ställande o sen läggande. Mindre trippande. Får se hur jag landar med detta.

Fyra meter till höger o apporteringskonen. De 2 första gångerna går bra (till höger apport) men sen börjar hon nog bli trött i huvet o går till vänster  kon. Uppsträckning o höger blir bra igen.

Jag vänder på allt. Skickar kon o ruta =>höger. Kanon.
Går bort till den andra konen. Går bra men då jag säger höger springer Clara till rutan. Avbryter o tar in kon/rutan o då funkar apporteringen bra.

Vittring. En förbipasserande tjej med hund får känna på de 5 apporterna så slänger jag hennes bajspåse.
Clara tar klockrent min pinne (utlagda i cirkel).

Fjärren: 0 cm på 15 meter. SUVERÄNT.

Ska till Hunskompenets i morgon. Återkommer då med bl a bilder.

Björn med Clara

Kommentarer
Postat av: Denise

vill du ha gratis bloggdesign av mig?? Kolla in på min blogg för mer info. Skulle vara superkul att hjälpa till!!

/Denise

2008-08-16 @ 22:17:54
URL: http://finastt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0