Hundkompetens 2008-08-04

Tjena
Idag blev det en tur till Helsingborg. Ett jäkla väder med ösregn och stormbyar.

Fyra moment testades av:

FRITT FÖLJ
Såg mycket bra ut. Clara tappade positionen en gång.
Testades i vanlig marsch sakta marsch samt språng marsch.
Dock inga stegförflyttngar och vändningar på stället.
Det kommer nog nästa gång.

DUMRUTAN
Mycket bra. Löven flög runt "snudan" på Clara o en kon blåste omkull men hon ändrade inte
position för det.

INKALLNING MED STÄLLANDE O LÄGGANDE
Jo, detta har Clara (inte jag) problem med. Jag tycker att farten är bra men ställandet o läggandet är för lusigt.
Alldeles för lång stopp/ligg sträcka.
Det som jag var mest nöjd med var sista biten med bra fart o liten lov.
Det har jag baklängeskedjningen att tacka för.

Nu ska detta momentet delas upp i 3 bitar som tränas var för sig. Har själv delat upp det tidigare,
utan att veta att man gjort rätt.
Med belöningsboll beroende på hur hon presterar.

RUTAN
Skick till konen BRA. Vidare till rutan, bra fart o hon springer in lite till höger i rutan,
vinklar höger o trippar ut ur rutan. För dåligt ställande (hoppas att det "nya ställandet"
följer med från inkallningsmomentet). Kan ha varit ngn doft i luften som gör att hon drog till höger.

Jag blev förvånad för hon har varit säkerheten själv i elitrutan.

Jag gjorde ett rakt skick, från konen, med samma kassa resultat. La ner projektet för idag. På det igen i
Falsterbo i morgon


Nu får vi plocka fram "gatloppet" igen.


ÖVRIGT

Clara brydde sig inte om att regnet öste ner. Hon presterade bra med tanke på vädret.

Dock jagade hon löv (GRRRRRR) som ska göras varenda jävla höst. Men det är ju inte höst ännu.

Verkar bli en lång lövsäsong.


Kommentarer
Postat av: Moa

Ni är verkligen flitiga. Följer er i bloggen. Här görs inte många knop för tillfället. Rastrundor och lite småövningar inne bara eftersom jag legat halvt däckad. Jagar hon löv? Hehehe! Du får väl belöna henne med lite löv-jakt när hon varit duktig då! :D

2008-08-05 @ 15:47:32
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0