Fredag 29/8 -08

Tjena
Då jag körde från Hässleholm var jag ju tvungen att besöka HLM BK för ett träningspass.

Fria följet tycker jag är mycket bra. Enda gången som jag såg att hon tappade i position var i "språng marsch".
Fina sittningar.

Inkallningen KASS. Idag KUNDE man inte springa. Alla tre uppdelade enheterna var DÅLIGT.
Det hjälpte ej med boll i förlängningen för att få upp farten. Ja, vissa dagar  är väl sånna (kolla längre ner).
Skit i det.

På med rutan. Lagom hastighet till konen (alla konskick var KLOCKRENA VID KONEN), lagom hastighet till rutan där jag kommenderade stå o sen ligg. Även senare skick från andra hållet. Alla ligg i rutan.
En gång körde jag "indiandans" runt rutan då Clara låg där. Hon låg kvar å "njöt av husses galenskap". Ingen inkallning. Boll som belöning.

APPORTERING: Bra till konen, KONTAKT o sen dirigering. Två ggr till höger. KLOCKRENT men nästa skick till vänster, blev det först till vänster o sen till höger. Avbröt.
Gjorde om o till vänster, KLOCKRENT. Nu har det varit mycket skick till höger för hon var dålig på det.
Jag har en idé att för varje träning skicka de första två ggr till en riktning o den tredje till den andra o variera detta.
Vad sägs?????

Hopp över hinder.
Tjejen är SÅ JÄVLA DUKTIG. 11 POÄNG.

Vittring. Två olika personer kände på de fem pinnarna. ner i påsen igen. Clara nosar GÄRNA på pinnarna då hon ej DIREKT tar rätt pinne. Vinden gick från höger=>vänster o min pinne låg tredje från vänster. Denna gång började Clara från höger. Dock kom hon in med rätt pinne UTAN att lyfta på ngn annan pinne.

Avslutningsvis blev fjärren fortfarande en dm, från 15 meter.

Ja, hyfsad träning. Godsakerna får man ju ta med sig.

Innan jag lämnade Hässleholm blev jag ombedd att besöka en ny hundaffär.
När jag var klar med mitt uppdrag tog jag en sväng i affären och hittade följande

Det här är två "tennis-pip-bollar".
Marias Lucas hade en sådan (lite mindre) på träningen i onsdags o den ville Clara ha.

På rundan ikväll hade jag med denna tingest i min högra benficka. Jäkla vilken kontakt o koncentration vid fritt följ.
Körde inkallning med ett jäkla STANNA o LIGG. Jäkla vad hon stannade o låg. Belöning direkt med tingesten.
Fjärren på 15 meter. Tingesten låg bakom henne. Jag körde med min vanliga röst o en dm igen på 15 meter.
NÄ JU JÄ-LAR drar jag till med ORDENTLIGA HÖGA KOMMANDO.
Va f-n händer då? o mm från 15 meter.

Nu har vi skoj o leker med den nya saken.

Denna nya sak är i ryggsäcken och ska endast vara med vid träning.

Nu ikväll efter rundan, när alla är trötta, var det ett jäkla liv i området så jag kör en fjärr på Clara.
Hårt kommando både på 18 o 30 meter. Rumpan klockrent kvar. Ingen tingest med.
Hoppas att det hårda kommandot kan lindras då hon inser vad hon egentligen ska göra.
Annars avdrag från vissa domare för för hårt kommando.

Kommentarer
Postat av: Maria och Lucas

Hej, jag tror absolut på att skicka två gånger på ett håll och sedan en gång på andra hållet för att sedan skifta vid nästa träning. Detta gör att clara verkligen får tänka till. Så roligt att du ocksp köpt e pipbollsapport, lucas är helt galen i den. Jag hör av mig imorgon om hur det har gått, vi ska samlas kl 9 och är 13 ekipage så det tar nog 2 h innan alla är färdiga. mvh

2008-08-30 @ 18:52:15
URL: http://cavalier.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0