Fredag 2008-08-22

Tjena
Då var vi hos veterinären idag med anledning av Claras högra öga som "geggar" igen.
Inget skadat på ögat med en inflamation. Ögondroppar 4 ggr/dag. Troligen därför som hon har varit så låg sedan i måndags. Trots att hon var på bettet då vi spelade in det fria följet i onsdags (se video på hemsidan).

Dessutom har hon slickat/kliat upp ett sår vid vänster armbåge. Salva till detta.

Han tyckte att Claras päls var torr. Jag meddelade att from tisdag ska Clara äta foder från Magnusson.
Om inte pälsen blev bättre på 2 månader ville han ta prover på sköldkörteln

Nu får Clara BARA vara HUND i några dagar tills hon är på bettet igen.

I morgon kör vi till Lomma BK för att kolla Träningstävling i lydnad (fem olika klubbar har gått ihop o har gemensamma träningstävlingar, därav mitt delmedlemsskap i Sjöbo som är med i detta samarbete) för det blev inget för vår del denna gång. Det kommer flera träningstävlingar för oss under hösten då vi bygger upp en bra grund för elitmomenten.

Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Jodå jag skall träna lydnad också men det är på "vänt" nu då Oscar inte e på G än men nu behandlar vi öroniflammation och hoppas att kliandet skall avta efter det. Sen jädrars kommer vi;)



Uts B håller jag till i nuförtiden, gjort två dagpass nu efter semestern, det satt faktiskt lite kvar i huvudet trots att man haft hjärnan avkopplad på semestern.



Ha en bra helg

Malin m flock

2008-08-22 @ 21:41:48
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0