Mån - Tis (6-7/10 -08)

MÅNDAG

Kom lite sent till träningsgruppen i Falsterbo. De hade redan börjat med platssittningen.
Vi var med på platsliggningen som gick utmärkt.

Jag ville träna position till kon => uppmärksamhet till mig => belöning.
Det gick hur bra som helst. Vi ändrade position så Clara blev skickad från alla håll o kanter till konen.
Senare la jag ut apporterna för att testa henne vid konen för nu finns det en förväntan att bara springa ut o hämta
apporterna.
Vid kommenderingen vid konen la jag till höger resp vänster apport, trots att hon tittar på mig. Jag har märkt att det underlättar för henne att springa i rätt riktning.
Kontakten till mig blev sämre, dvs det tog längre tid innan hon sökte kontakt med mig, då apporterna var utlagda.
Det var detta som skulle övas för jag visste att hon inte tar apporterna i mörker vilket hon ej heller gjorde denna kväll.

Körde kon => rutan och hon hade en jäkla fart. Fick säga stanna ca 5 meter INNAN rutan. Nu hade hon mycket spring i benen denna kväll.

TISDAG

Efter hemkomsten från jobb hade jag ca 45 minuter på mig innan skymningen.
Efter rastning åkte konen fram.
Bra tempo ut men hon ställer sig till höger om konen.



Jag skulle gärna ha henne till vänster om konen eftersom hon vinklar upp till höger.
Jag gick till vänster om konen men det hjälpte inte. Skit samma just nu.

Många bra skick till konen. Sökte kontakt direkt.

Tog därefter fram apporterna.
Bra till konen, kontakt o hon fick hjälp med högerapport resp vänsterapport med dirigeringen.
Det gick hur bra som helst men detta tränar jag endast i dagsljus. Finns ingen anledning att
"klödda" till det.

I dag, onsdag, ska vi till Skurup o träffa Maria o Karin.
Vi åker dit i god tid o tränar konen/kontakt så länge som det är ljust.

I morgon, torsdag, blir det ännu en tur till Helsingborg o Hundkompetens

Kolla under foto på sidan så ser ni Claras Tamba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0